Ur. 1996. Studia: Wydział Scenografii ASP w Warszawie (2015–2020). Zajmuje się projektowaniem scenografii, kostiumów oraz działa w zakresie tkaniny artystycznej. Współpracowała m.in. z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Nowym Teatrem im. Witkacego w Słupsku, Teatrem Ochoty w Warszawie i Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Brała udział w międzynarodowej wystawie Textile art of today (2021), VI Piotrkowskim Biennale Sztuki w Piotrkowie Trybunalskim (2021) oraz w ramach konkursu Ożywienie w ekspozycji prac w Galerii Apteka Sztuki w Warszawie (wyróżnienie, 2021).
Promotor:
prof. Dorota Kołodyńska
Pracownia Projektowania Kostiumu
Projekt przestrzeni i kostiumów do musicalu Taniec wampirów Jima Steinmana i Michaela Kunze; interpretacja zjawisk przemijania i destrukcji na przykładzie autorskich faktur i realizacji kostiumowych
Ćma, nocny motyl, odczytywany jako symbol przekształcania się życia w nową formę i jakość. To skojarzenie towarzyszyło mi przy projektowaniu groteskowego, owianego nutą mroku świata Tańca wampirów. Inspiracją do poszukiwania form i struktur stały się fotografie odnalezionych zbiorów odzieży grobowej. Starałam się nadać tworzonym przeze mnie tkaninom wrażenie prześwietlonych „szczątków”. Wykorzystując do tworzenia tkanin połączenia materiałów niekonwencjonalnych ze szlachetnymi, uzyskałam wiele różnorodnych struktur w odcieniach czerni. Stworzoneprzeze mnie tkaniny stanowią ważną część projektu, urzeczywistniając wizerunek postaci wampirów utrzymanych konsekwentnie w monochromie. Ich kostiumy są wariacją na temat różnych epok i panującej wówczas mody.
Promotor:
prof. Elżbieta Banecka
Pracownia Rysunku i Koloru
Zapach – cecha związków chemicznych lub ich mieszanin polegająca na zdolności do pobudzania zmysłu węchu, czyli odgrywania roli bodźców wywołujących wrażenia. Zainspirowana zjawiskiem synestezji, czyli zdolności, w której za pomocą jednego zmysłu wywołane są doświadczenia charakterystyczne dla innych, powstał cykl obiektów będących urzeczywistnieniem wybranych aromatów. Zapisywane obserwacje pomagały w „wywąchaniu” ich koloru, formy i struktury.
Do stworzenia obiektów wykorzystywałam pigmenty naturalne, odpady bądź tworzyłam materiały bio. Badałam możliwości nadania fizycznej formy zapachom, przybliżając odbiorcy moje odczucia i skojarzenia.