Ur. 1996. Studia: Wydział Malarstwa ASP w Warszawie (2016–2021). Stypendia: Rektora ASP (2018–2021), Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020), a także kancelarii prawnej Mamiński & Partners (2018). Dziedziny działalności artystycznej: malarstwo, wideo, instalacja. Wystawy indywidualne: POLSKA*, galeria Post_, Warszawa (2018); Zachód słońc wszystkich, Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie (2021). Finalista 20. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Członek Koła Naukowego Tęcza (ASP w Warszawie), z którym otrzymał wyróżnienie w konkursie Młode Wilki 19 (2019).
Promotor:
prof. Wojciech Zubala
II Pracownia Malarstwa
Głównym przedmiotem moich artystycznych zmagań stał się kolonialny sentyment. Jego literacka i wizualna reprezentacja obecna w europejskiej, a w tymi polskiej, kulturze. Zwróciłem uwagę na sentymentalizm i mesjanizm, które to dawno przypisaliśmy kolonialnej przemocy, dając jej usprawiedliwienie i wyższy, oświecający cel. Są to smutne prace, mówiące o zachodniej arogancji, będącej po części i polskim udziałem. Wiedząc o coraz większej społecznej świadomości na temat europejskiej kolonizacji, postanowiłem opowiedzieć o niej z polskiej perspektywy. Z perspektywy państwa, którego doktryna narodowa stale afirmuje błędy i wypiera odpowiedzialność. Hegemoniczne zapędy Polski zdają się być wpisane w historię naszego kraju, a we współczesnej narracji konserwatywnej łatwo dostrzec można renesans myśli imperialnej. Chcąc przed nim przestrzec, powiązałem polskie dążenia mocarstwowe z opowieścią o kulminacji światowego imperializmu. W surrealistyczny sposób połączyłem politykę Jagiellonów z bojowym użyciem bomby atomowej i jego popkulturowymi konsekwencjami.
Promotor:
prof. Mirosław Bałka
Pracownia Działań Przestrzennych
Głównym przedmiotem moich artystycznych zmagań stał się kolonialny sentyment. Jego literacka i wizualna reprezentacja obecna w europejskiej, a w tymi polskiej, kulturze. Zwróciłem uwagę na sentymentalizm i mesjanizm, które to dawno przypisaliśmy kolonialnej przemocy, dając jej usprawiedliwienie i wyższy, oświecający cel. Są to smutne prace, mówiące o zachodniej arogancji, będącej po części i polskim udziałem. Wiedząc o coraz większej społecznej świadomości na temat europejskiej kolonizacji, postanowiłem opowiedzieć o niej z polskiej perspektywy. Z perspektywy państwa, którego doktryna narodowa stale afirmuje błędy i wypiera odpowiedzialność. Hegemoniczne zapędy Polski zdają się być wpisane w historię naszego kraju, a we współczesnej narracji konserwatywnej łatwo dostrzec można renesans myśli imperialnej. Chcąc przed nim przestrzec, powiązałem polskie dążenia mocarstwowe z opowieścią o kulminacji światowego imperializmu. W surrealistyczny sposób połączyłem politykę Jagiellonów z bojowym użyciem bomby atomowej i jego popkulturowymi konsekwencjami.
Promotor:
dr. hab. Jan Mioduszewski, prof. Uczelni
Pracownia Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych
Głównym przedmiotem moich artystycznych zmagań stał się kolonialny sentyment. Jego literacka i wizualna reprezentacja obecna w europejskiej, a w tymi polskiej, kulturze. Zwróciłem uwagę na sentymentalizm i mesjanizm, które to dawno przypisaliśmy kolonialnej przemocy, dając jej usprawiedliwienie i wyższy, oświecający cel. Są to smutne prace, mówiące o zachodniej arogancji, będącej po części i polskim udziałem. Wiedząc o coraz większej społecznej świadomości na temat europejskiej kolonizacji, postanowiłem opowiedzieć o niej z polskiej perspektywy. Z perspektywy państwa, którego doktryna narodowa stale afirmuje błędy i wypiera odpowiedzialność. Hegemoniczne zapędy Polski zdają się być wpisane w historię naszego kraju, a we współczesnej narracji konserwatywnej łatwo dostrzec można renesans myśli imperialnej. Chcąc przed nim przestrzec, powiązałem polskie dążenia mocarstwowe z opowieścią o kulminacji światowego imperializmu. W surrealistyczny sposób połączyłem politykę Jagiellonów z bojowym użyciem bomby atomowej i jego popkulturowymi konsekwencjami.