Ur. 1994. Studia: Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2014–2022). Zajmuje się konserwacją i restauracją rzeźby i elementów architektury kamiennej oraz drewnianej, a także rzeźbiarstwem. Uczestniczył w pracach konserwatorskich na terenie kraju i za granicą.
Promotor:
dr hab. Wiesław Procyk prof. Uczelni
Katedra Konserwacji i Restauracji Rzeźby i Elementów Architektury
Celem prac było przywrócenie wartości artystycznych dzieła wraz z należytą funkcją wystawienniczą. Powrócono do oryginalnego, pionowego zestawienia elementów obiektu. Utworzono teleskopowy system montażowy pozwalający na ponowne połączenie Kolumny z Baranem w jedną całość. Przeprowadzono dokładne oczyszczenie powierzchni składowych kompozycji. Usunięto nawarstwienia, jak i wtórne uzupełnienia cementowe, zbliżając się do oryginalnej kolorystyki. Zrekonstruowano brakujące elementy dekoracji, niezbędne do poprawnej interpretacji przedstawionych form rzeźbiarskich. Odbudowano okładzinę kamienną, stanowiącą swoiste tło dla monumentu.
Promotor:
dr hab. Grzegorz Stachańczyk prof. Uczelni
Pracownia Rysunku i Form Monumentalnych
W główniej mierze inspiracją do powstania prac był utwór Williama Blake’a The Tyger z 1794 roku oraz podziw dla wielkoformatowych arcydzieł Petera Paula Rubensa, szczególnie tych przedstawiających sceny animalistyczne, na przykład Polowanie na tygrysa z lat 1615–1616. Lecz w przypadku dyptyku górą nie jest człowiek lecz bestia.