Ur. 1999. Studia: Wydział Scenografii ASP w Warszawie (I st. 2018–2021, II st. 2021–2023). Obszary działalności artystycznej: projektowanie scenografii do widowisk filmowych i teatralnych, budowa dekoracji filmowej, kolaż, rzeźba i asamblaż. W trakcie studiów stworzył scenografię do kilkunastu etiud, filmów krótkometrażowych (m.in. „Portret rodzinny”, KFDF Młodzi i Film, 2022) i teledysków oraz pracował przy pełnometrażowych produkcjach („W jak morderstwo”, 2021; „Pitbull”, 2021).
instagram
Promotor: dr Katarzyna Sobańska
Kierunki Kreacji w Obrazie Filmowym
„Nie ma złej pogody, nie ma złej drogi…”.
- Edward Stachura, „Siekerezada”
Twórczość Stachury i Borszewicza przepełniona jest tym, co niedopowiedziane. Serie wspomnień, rozmyślań i scenariuszy pisanych w głowie odnośnie sytuacji, które być może nigdy się nie wydarzyły. To permanentne rozdarcie i rozedrganie uznałem za dobry punkt wyjścia do działań plastycznych. Uznałem za niezwykle atrakcyjne wyzwanie stworzenie scenografii i kostiumów do filmu, w którym zupełnie niechronologiczna rzeczywistość luźno traktuje relację czasu i przestrzeni. Której celem scenograficznym było wykreowanie bardzo subiektywnego świata widzianego oczami głównego bohatera. Wprowadza do wenętrza jego głowy, pokazuje ważne wydarzenia w jego życiu i pozwala widzowi razem z nim odnaleźć odpowiedź na pytanie: „Co by było, gdybym wczoraj umarł w objęciach ukochanej, a dzisiaj wracał jej na spotkanie?”.