Ur. 2000. Studia: Katedra Mody, Wydział Wzornictwa ASP w Warszawie (2019–2023) i kierunek Creative Coding, Uniwersytet SWPS (od 2023). Jest projektantką skupiającą się na innowacjach i zrównoważonym rozwoju w modzie. Projekty prezentowała m.in. na wystawie finałowej konkursu „MArteLive” (Rzym, 2022) i pokazie finałowym konkursu „Mittelmoda” (Mediolan, 2023). Za kolekcję „Cut Up” otrzymała I miejsce w konkursie „Diploma Selection” (Designblok International Design Festival, Praga, 2023) i dwie nagrody specjalne od firm LPP i Grupa GPoland w konkursie „Złota Nitka” (Łódź Young Fashion, Łódź, 2023).
instagram
Promotor: Irina Dzhus
I Pracownia Projektowania Ubioru
Nie ulega wątpliwości, że dzisiejszy świat mody jest niezwykle destrukcyjny. Dostrzegamy, że został zdominowany przez zachodni sposób myślenia. Wiele założeń wydaje nam się nienaruszalnych. Jednak odmienne idee zawsze istnieją. Czekają ukryte w innych kulturach.
Przykład: Moda zachodnia to agresywne dostosowywanie tkaniny do krzywizn ciała, skomplikowane wykroje, pocięty materiał i wiele ścinków. Moda tradycyjnej Japonii to wysunięcie tkaniny na pierwszy plan, szacunek do materiału, prostokątne wykroje, techniki składania i brak ścinków.
Poprzez transformacje w moich projektach starałam się stworzyć pomost między modą zachodnią i japońską. Moim celem było wykreowanie ubrań, które zmieniają nie tylko kształt, ale także znaczenie. Zależało mi na pokazaniu kontrastu między różnymi podejściami do ubrań i tkanin.
Eksplorowałam. Analizowałam. W Japonii szukałam nowego. Zmiany.