Ur. 1994. Absolwent Liceum Plastycznego im. W. Gersona w Warszawie. Studia: Wydział Rzeźby ASP w Warszawie (I st. 2014–2017, II st. 2017–2021). Zajmuje się rzeźbą, sztuką wideo, malarstwem, scenografią, projektowaniem przestrzeni oraz fotografią. Współzałożyciel studenckiej galerii Pawilon 5. Uczestnik performansu White cube w lesie, galeria Pawilon 5, Warszawa, 2020 oraz wystaw zbiorowych, m.in.: Wihajster freiheit swallow =, Salon Akademii, Warszawa, 2018; Przekwit/Overbloom, Ogród Botaniczny UW, 2019; Dlaczego przychodzisz tak późno?, galeria Punkty, Warszawa, 2019; ONLINE 2020, ASP w Warszawie, 2020.
Promotor:
dr hab. Romuald Woźniak, prof. Uczelni
Pracownia Działań Przestrzennych
To wizualna refleksja nad poezją życia zawierającą się w rytmie naszych oddechów. Impulsem do jej powstania było głęboko przeżyte silne doświadczenie szukania oddechu gestem wyciągniętych palców w nieruchomym ciele bliskiej mi osoby, którą się opie kowałem. Każdego dnia przykładając palce do jej nosa, sprawdzałem, czy jeszcze oddycha, czy życie zamyka się w jej ciele. Silne emocje, które mi wtedy towarzyszyły, prowadziły do rozważań nad poetycz nością zawierającą się w tak na pozór prozaicznym i mimowolnym procesie, jakim jest oddychanie. Myśli zmaterializowałem, tworząc enigmatyczną maszynę, która generuje nieustanny ruch ciepłego powietrza i tarcie tworzące rytmiczny dźwięk o tempie oddechu. Jest ona instrumentem i metronomem zarazem, wyznaczającym takty cyklicznego życia. Całość instalacji dopowiedziana jest przez dwukanałowe wideo, dwa przeskalowane dialogujące ze sobą wizerunki, dwie twarze kobiet znajdujących się na przeciwstawnych biegunach życia – 18- i 86-letniej. Uchwycone są one w geście półotwartych oczu; zawieszone międzybłogim snem a ostrą świadomością, geście, który kulminuje się w momencie wzajemnego spojrzenia.