W twórczości najistotniejszy jest dla mnie sam wybrany materiał i ciężar znaczeniowy, jaki ten ze sobą niesie. Wybierając go, staram się poznawać jego naturę, kontekst historyczny oraz zamkniętą w nim ekspresję.
Impulsem do powstania dyplomu stała się mistyka ognia, a powiązane z nią rytuały to modele, do których odnoszą się poszczególne jego części. Praca dyplomowa i aneksy nawiązują tym samym do uniwersalnych znaczeń, których źródła sięgają samych początków cywilizacji. Oscylując pomiędzy sacrum a profanum, skupiają się na symbolice, co podkreśla surowa forma estetyczna. „Pion” nawiązując do zjawiska orientacji świątyń, pozostaje w zawieszeniu na osi wschód−zachód. Równoważąc pomiędzy tymi dwoma kierunkami, stale powraca do wytyczonego punktu, wyznaczając na ułamki sekund symboliczny zenit. Złudzenie doskonałości i dopełnienia jest ulotne, pojawia się, mija i powraca, aby po chwili zniknąć.