Ur. 1997. Studia: Wydział Zarządzania Kulturą Wizualną (I st. 2017–2022) i Wydział Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich (II st. 2022–2024) Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W latach 2018/19, 2019/20 i 2023/24 otrzymywał stypendium Rektora ASP. Jest kuratorem i historykiem sztuki. Zajmuje się sztuką nowoczesną i współczesną oraz historią polskiej powojennej architektury modernistycznej. Pracował w Fundacji im. Edwarda Hartwiga (2022–2024). Od 2022 r. w Fundacji Arton zajmuje się badaniem i digitalizacją prywatnych archiwów artystek i artystów oraz współtworzy program wystawienniczy.
instagram
Promotor: dr Jakub Mazurkiewicz, dr Marika Kuźmicz
Bohaterką mojej pracy dyplomowej jest Liliana Lewicka – wrocławska artystka, malarka, ceramiczka i performerka. Różne okoliczności i mechanizmy sprawiły, że pomimo pionierskiego charakteru jej działań obecność artystki w historii sztuki sprowadza się do niewielu krótkich wzmianek i anegdot. Wystawę i pracę teoretyczną poprzedziła trwająca ponad rok kwerenda archiwalna i biblioteczna, niezliczone zapytania do różnych instytucji i kilka rozmów z osobami, które potencjalnie mogły spotkać ją na swojej drodze. Monografię Lewickiej stworzyłem z wielu małych cegiełek - archiwaliów, wspomnień, cytatów, reprodukcji, rozmów oraz własnych i cudzych wyobrażeń, które złożyły się na tę jedną z możliwych rekonstrukcji życia i twórczości artystki. Wystawa w Fundacji Arton była pierwszą indywidualną wystawą Lewickiej od roku 1964.
Praca jest próbą monograficznego opracowania życia i twórczości wrocławskiej artystki Liliany Lewickiej (1932–1989). Jej działania w latach 60. i 70. są pionierskimi przykładami sztuki performans oraz dematerializacji obiektu sztuki. Oryginalna praktyka artystyczna nie przełożyła się jednak w jej przypadku na rozwój kariery i środowiskowe uznanie. Lewicka przestała być obecna w polu sztuki i przez lata funkcjonowała w dyskursie na zasadzie anegdoty. Obecnie pozostaje jedną z najbardziej enigmatycznych postaci polskiej historii sztuki.