Kiedy dowiedziałam się, że istnieje możliwość wy konania technologicznej kopii gotyckiego ołtarza w ramach pracy magisterskiej, otworzyło to przede mną wiele niezwykłych perspektyw. Mogłam zgłębić mistycyzm gotyku dzięki pracy przy oryginale w Magazynie Sztuki Średniowiecznej w Muzeum Narodowym w Warszawie. Zależało mi, by kopiowany obiekt wyglądał, jakby właśnie wyszedł spod ręki Mistrza. Dlatego problematycznym elementem pracy praktycznej były próby odtworzenia brakujących elementów kompozycji. Na szczęście analiza porównawcza innych zachowanych obrazów autora obiektu umożliwiła odtworzenie niezachowanych fragmentów. Kopię wykonałam na topolowej desce pokrytej 17 warstwami gruntu klejowo-kredowego. Do malowania kopii użyłam własnoręcznie przygotowanych farb, w tym tak rzadko stosowanej teraz bieli ołowiowej, a obiekt jest pozłocony 23 i ¾ karatowym złotem. Wykonałam do kopii obrazu ramę dekoracyjną w stylistyce nawiązującej do ram gotyckich wraz z ozdobnym maswerkiem.