Praca jest próbą zapisu historii powstawania siedziby głównej Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jest to proces wyjątkowo długi (toczący się od 2005 r. po dzień dzisiejszy) i burzliwy, a także niezwykle istotny nie tylko dla polskiego muzealnictwa, kultury i sztuki, ale i samego miasta. Proces starałam się analizować nie tylko z poziomu dokumentów i projektu architektonicznego. Zależało mi, by przyjrzeć się inwestycji od środka, spojrzeć na nią oczami pracowniczek i pracowników muzeum, uchwycić etap dyskusji nad wizją programową. Nowy budynek to niejako nowe otwarcie dla MSN, dlatego w pracy tak mocno wybrzmiewa głos samego muzeum. Uchwycony przeze mnie moment jest wyjątkowy dla tej instytucji nie tylko ze względu na trwającą budowę. Problemy, przed jakimi staje MSN – pandemia, zwrot konserwatywny w społeczeństwach, nadchodzący kryzys ekonomiczny – dotyczą muzeów w ogóle.